Artykuły

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 10.
Ognie w ciemności

Ognie w ciemności

Tłumaczenie z NOM: Scenariusz IV

28-12-2006 22:06 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 3
Autorem niniejszego scenariusza jest Ray Yand. Scena I: O mały włos Wszystko zaczyna się w momencie, gdy bohaterowie podróżując przez Castille, zatrzymują się na sjestę w niewielkim miasteczku leżącym na drodze do La Pasieka i delektują obiadem w przytulnej tawernie. Wnętrze jest wypełnione do os...
Tajna mapa - Michael A. Stackpole

Tajna mapa - Michael A. Stackpole

13-12-2006 00:54 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Nigdy wcześniej nie zetknąłem się z twórczością Michaela A. Stackpole’a. Z noty edytorskiej Tajnej mapy dowiedziałem się, że jest wyróżnionym licznymi nagrodami autorem kilkudziesięciu książek fantasy i science-fiction (w tym również ze świata Gwiezdnych Wojen), a jego nazwisko powinno być mi...
Blizna - China Miéville

Blizna - China Miéville

08-12-2006 16:47 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 2
Urodzony w 1972 roku China Miéville jest jednym z najzdolniejszych, a z pewnością najoryginalniejszych twórców współczesnej fantastyki. Nominowana do nagrody Hugo Blizna jest jego trzecią powieścią, drugą wydaną w Polsce. Jej akcja rozgrywa się w barokowym świecie Bas-Lag, znanym polskim czytelnikom...
Róża Villanovy

Róża Villanovy

Tłumaczenie z NOM: Scenariusz III

08-12-2006 12:51 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Autorem niniejszego scenariusza jest Ray Yand. Rozpoczyna się on, gdy Bohaterowie zostają wynajęci przez vodacciańskiego szlachcica jako eskorta jego wysłanniczki Angeliny ścigającej zbiegłego pirata. Zadanie jest proste: chronić damę i szkatułę, którą wiezie, pomóc jej złapać pirata i doprowadzić g...
Guillotine

Guillotine

Polecą głowy...

03-12-2006 19:45 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Guillotine jest szybką i niezwykle prostą niekolekcjonerską grą karcianą. Gracze wcielają się w role operatorów gilotyn w czasach Rewolucji Francuskiej, gdy zawód ten przeżywał największy rozkwit. Jak w każdym biznesie, tak i tutaj wykształciła się zdrowa konkurencja. Tylko sprawne pozbawianie głów...
W imię przemian

W imię przemian

Tłumaczenie z NOM: Scenariusz II

15-12-2005 01:53 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 0
W imię przemian Rzut oka na scenariusz Część pierwsza zaczyna się od szaleńczego pościgu ulicami Cardican, portowego miasta leżącego na południowo-zachodnim wybrzeżu Avalonu. Bohaterowie gonią złodzieja, który ukradł syrneński artefakt ich przyjacielowi, członkowi Towarzystwa Odkrywców, Teodorowi...
Niepewny grunt

Niepewny grunt

Tłumaczenie z NOM: Scenariusz I

15-12-2005 01:42 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 2
Niepewny Grunt Słowem wstępu Niepewny grunt autorstwa Patricka Kapery jest pierwszym z serii pięciu krótkich scenariuszy, które Mistrz Gry może z łatwością wpleść w swoją kampanię jako przerywnik lub zalążek nowej historii. Bohaterowie trafiają na ślad twierdzy jednego z vodacciańskich wielmożów,...
Historia Thei cz. II

Historia Thei cz. II

AV 1668–1669

04-12-2005 01:09 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 11
1668 2. Secundus: Na vesteńskiej wyspie Videnheim zostaje założone miasto Fornuft. 29. Secundus: Trzęsienie ziemi u wybrzeży Vodacce powoduje obsunięcie się klifu na ziemiach Falisci i ukazuje ukrytą twierdzę. 3.Tertius: Po wielu miesiącach zażartych walk armia catilliańska zostaje wyparta z S...
Cechy narodowe Drabów

Cechy narodowe Drabów

Tłumaczenie z "Villain's Kit"

31-10-2005 15:03 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 4
Cechy narodowe Drabów Pierwotnie opublikowane w Villain’s Kit W głównych podręcznikach do „7th Sea” Draby są opisane w sposób jak najbardziej ogólny, tak aby Mistrz Gry mógł ich użyć w dowolnej scenerii. Czasem jednak prowadzący chciałby wystawić przeciwników, którzy będą odzwierc...
Wyspa Kanuba

Wyspa Kanuba

Tłumaczenie oficjalnego tekstu

18-10-2005 01:12 | Dariusz 'deem' Michnowski | Komentarze: 1
Narodziny Legendy Gdy ludzie zebrali się wokół niego przy świetle księżyca, starzec zaczął opowieść o dawno minionych dniach: Na początku istniał tylko dziecięcy bóg Lan, Ziemia. Wystraszył się, że ciągle jest sam, więc zaczął płakać. Płakał tak długo, aż jego łzy stworzyły Nal, Wodę. Nal urodził s...